Geoblog.pl    cityhopper    Podróże    Paryż i Saint-Denis    Paryż, Musee Marmottan, Plac Wogezów, lotnisko
2004

Paryż, Musee Marmottan, Plac Wogezów, lotnisko

Francja
Francja, Paris

Ostatniego dnia źle rozplanowaliśmy czas. Najpierw znacznie dłużej niż się spodziewaliśmy jechaliśmy do Musee Marmottan. Jest tam niesamowity zbiór obrazów Claude Monet'a. Tam znajduje się płótno 'Impresja – wschód słońca', którego tytuł dał nazwę całemu kierunkowi – impresjonizmowi. Oprócz tego mogliśmy obejrzeć mnóstwo 'Nenufarów' i widoków z Giverny, ulubionej miejscowości malarza. Samo muzeum znajduje się w zachodniej – XVI dzielnicy – jednej z tzw. 'pięknych dzielnic'. To ciekawe, że z reguły lepsze dzielnice są ulokowane w zachodnich częściach metropolii (Londyn Paryż, Berlin), zaś 'East Endy' są uważane za dużo gorsze okolice.

Równie długo trwała nasza podróż na Place des Vosges, czyli plac Wogezów. Ciekawe rozwiązanie – barokowe, symetryczne budynki okalają równy skwer. Nazwa wywodzi się od pierwszego departamentu, który zebrał dla Napoleona podwyższone podatki.

Wreszcie ostatnim akordem naszej podróży był kolejny obiad u 'Leona z Brukseli' na placu Pigalle. Tym razem szybkość obsługi była odwrotnie proporcjonalna do jakości potraw. Na rachunek i możliwość jego zapłaty czekaliśmy tak długo, że zdążyłem podejść do hotelu i odebrać naszą walizkę. I to był znakomity pomysł, gdyż wszędzie dotarliśmy w ostatniej chwili – najpierw metrem na Gare du Nord, a później taksówką z terminala 2 na dworcu lotniczym CDG na 3, ten dla tanich linii. Na szczęście zdążyliśmy na odprawę. Ledwo przeszliśmy przez kontrolę bezpieczeństwa, a już rozpoczął się nasz boarding.
Obłożenie samolotu było nieco wyższe, ale nie przekraczało 60%. Do obsługi ani jakości maszyny zastrzeżeń nie mieliśmy.